Блогер — бұл өз онлайн-күнделігін, арнасын, блогын немесе влогын (бейне арнасын) тұрақты жүргізетін адам. Ол әртүрлі платформаларда қызықты жазбалар, бейнелер, фотосуреттер жариялайды. Ең танымал платформалар ол — YouTube, Инстаграм, TikTok.
Танымал блогер болуды ойлаған адамның басты мақсаты — мүмкіндігінше көп жазылушыларды тарту және аудиторияны монетизациялау. Бұл үшін шынымен қызықты және пайдалы контент жасай білу, адамдарды жинау және жарнама берушілерді тарту қажет. Бүгінгі табысты блогер не істейді:
Сонымен, блогерлік әлеміне тереңірек кіріп, сәтті контент авторы болудың қыр-сырын білейік.
Шын мәнінде, блогерлік — бұл тек шабыт пен шығармашылық қана емес, сонымен қатар алгоритм. Ал ол мынадай...
Мақсат қойып, мақсатты аудиторияны анықтау. Блогты не үшін қажет ететініңізді нақты анықтаңыз. Мысалы, «Мен блогингтен жылына миллион доллар табыс тапқым келеді, ал менің аудиториям — интернетке уақыты бар Қазақстанның жас аналары». Бұл, бәлкім, ең маңызды кезең, өйткені болашақтағы барлық табыс осыған байланысты. Өз-өзіңізді Нострадамус ретінде елестетіңіз, ол болашаққа қарап, кімге және қалай пайдалы болатынын көреді. Бұл, әрине, тек жас аналар ғана емес, сонымен қатар геймерлер, балықшылар, байкерлер, саяхат әуесқойлары немесе салауатты өмір салтын ұнататындар болуы мүмкін.
Өзіңіздің бірегей нишаңызды табыңыз. Бұл карта бойынша қазына іздеу сияқты – қызықты, бірақ оңай емес. Сіз шын мәнінде өзіңізге қымбат болатын салаңызды табуыңыз керек. Мүмкін, сіз SMM-ді жылжытумен айналысасыз және ол туралы бәрін білерсіз. Немесе, бәлкім, сіз сән мен сұлулық трендтерін кез келген сарапшыдан жақсы түсінетін шығарсыз? Сізге шынымен қызықты нәрсені және өз біліміңізді жетілдіруге дайын нәрсені таңдаңыз. Бұл - ниша деп аталады, өйткені блогерлер (лайфстайл мен онлайн күнделіктерден басқа) бүгін бұрандаларды қалай дұрыс бұрау керектігін, ал ертең қалай бояну керектігін жазбайды. Олардың өз тақырыбы бар, және іздеу жүйелері олардан не күту керектігін шамамен біледі.
Платформаны таңдаңыз. Пикникке арналған тамаша орынды таңдағандағыдай барлық нюанстарды ескеру маңызды. Егер сіздің мақсатты аудиторияңыз 18-25 жас аралығындағы адамдар болса, оларға TikTok немесе Instagram контенті қызықтырақ болуы мүмкін. Егер сіз ересек жазылушыларды тартуды мақсат етсеңіз, YouTube-ты пайдалану орынды, сондай-ақ ресейлік "Дзен" платформасын да қарастыруға болады. Әртүрлі нұсқаларды байқап көріп, сіздің концепцияңызға ең жақсы сәйкес келетінін таңдаңыз. Әрине, бірнеше платформаны бірден дамытуға ешкім тыйым салмайды, және кейбір блогерлер дәл солай жасайды. Бірақ бұл уақыт пен күш жұмсауды талап етеді, оны дұрыс есептеу керек. Аз болсын, бірақ сапалы болсын: блог бір платформада болғаны дұрыс, бірақ оның контенті сапалы және қызықты болуы керек.
Контент жасаңыз. Біз бәріміз бір кездері Lego ойнағанбыз. Контент – бұл бір бөлшектерден цемент тасуға арналған көлік немесе айжол көлігін жасауға болатын конструктор сияқты. Посттар үшін жарқын, тартымды идеяларды ойлап табыңыз, сапалы бейнелер мен фотолар түсіріңіз. Блогыңызды жазылушыларды тартатын жергілікті медиа кеңістікке айналдырыңыз.
Анализ жасау. Сәтті блогер болуды ойлаған кезде, аналитика жүргізуді және контентыңызды үнемі жетілдіріп отыруды ұмытпаңыз. Кері байланысқа көңіл бөліңіз, аудиторияңызға ең ұнайтынын талдаңыз. Өзіңізді өз бақшасындағы арамшөптерді жұлып, қызанақтар мен бұрыштарды күтіп-баптайтын бағбан ретінде елестетіңіз. Тек сапалы күтім арқылы сіз өзіңіздің жазылушыларыңыз үшін шын мәнінде шырынды және дәмді «жемістерді» өсіре аласыз.
Мысалы, сіз мысықпен үздік фотосурет байқауын жариялап, жеңімпазға (лайк саны бойынша анықталады) керемет сыйлық — Алматыға экскурсия немесе кәсіби косметика жинағын сыйлайсыз. Адамдар өздері қатысып, көбірек лайк жинау үшін бұл постты достарымен бөліседі. Ал сіз, автор ретінде, жүлде сатып алуға салынған барлық инвестицияларды қайтарып аласыз. Айтпақшы, бұл жазылушылар санын тез арттыруға ғана емес, сонымен қатар олардың белсенділігін арттыруға көмектеседі. Бірақ, әрине, ақша салуға тура келеді, яғни бастапқы капитал қажет.
Челлендж (ағылш. challenge – шақыру) – аудиторияны белсенді өзара әрекеттесуге итермелейтін интерактивті контенттің ерекше түрі. Бұл шынымен де адамдар белгілі бір әрекеттермен жауап беруі керек аудиторияға арналған шақырудың бір түрі. Майкл Джексонның макияжымен суретке түсу, мұздай сумен шомылу, сізді қызықтыратын тақырыпта бейне түсіру – нұсқалар көп. Челлендждер әлеуметтік желілерде танымал, өйткені олар адамдарды тамаша тартады және олардың белсенділігін арттырады. Бұл жазылушылар жинаудың жақсы нұсқасы – аудитория пайда болған кезде жарнама берушілер де келеді, өз өнімдеріңізді сатуға да болады. Бұл формат адамдарды қызықтырып қана қоймайды, сонымен қатар сізге көптеген болашақ жазылушылардың ленталарында көрінуге көмектеседі.
«Әке ме, ана ма?» – бұл балалары бар отбасылар үшін жақсы челлендж нұсқасы, және олар бұл тақырыптағы өз бейнелерін міндетті түрде салады
Мысалы, сіз аудиториясы бар автормен бірге влог түсіресіз немесе бірлескен публикация жасайсыз. Бұл блогер-жаңадан бастаушыға өзін жариялауға және жазылушылар санын тез арттыруға мүмкіндік береді.
Бұл әдіс арзан емес, осыны ескеріңіз.
Сіз жарнама науқандарын нағыз мақсатты аудиторияңызды табуға және тартуға бағыттап қоя аласыз. Бұл блогты жылдам масштабтау үшін тамаша әдіс. Егер бюджет жеткілікті болса.
Бұл қолданушылар өздігінен таратып немесе оны ұсыныстар алгоритмдері жинақтап, кең аудиторияны қамтитын контент. Мәселе мынада: вирустық әсерді дәл есептеу мүмкін емес. Мәселе мынада, вирустықты сенімді есептеу мүмкін емес. Кейде блогер мүлдем күтпеген контент таралып кетеді, ал жан-тәнін салып жасаған контент назардан тыс қалып жатады. Бірақ егер вирустық видео түсірсеңіз және ол бірден мыңдаған қаралымдар мен репосттар жинаса, бұл — жетістік. Бұл сізге тез танымал болуға және көптеген жаңа жазылушыларды тартуға көмектеседі.
Жануарлар туралы видеолар, соның ішінде ұзақ әрі күлкілі сюжеттер жақсы таралады. Сондай-ақ, балалар, билеп жатқан адамдар мен эпик-фейлдер бейнеленген видеолар да таралады
Бұл жерде бәрі қарапайым: сіз аудиториясы бар блогермен келісіп, оның аккаунтында (ақылы түрде де) пост жариялайсыз. Бұл жаңа аудиторияға жетуге және жазылушылар санын арттыруға мүмкіндік береді. Ал сіздің әріптесіңіз үшін бұл табыс табудың бір жолы, яғни барлығы ұтыста болады.
Онлайн-трансляциялар немесе стримдер — керемет әдіс. Ең бастысы — аудиторияны қызықтыратын және блогтың концепциясына сәйкес келетін тақырып табу. Дегенмен, тікелей эфирде жазылушылардың сұрақтарына жауап беруге немесе жай ғана сөйлесуге болады. Кішкентай блогтарда да мұндай жылулық беретін шаралар өте тиімді өтіп, аудиторияны арттыруға және сақтауға көмектеседі.
Күнделікті жұмысқа дайын болыңыз — жазылушылар контент күтеді және олар ұзақ күтуді ұнатпайды. Яғни, блогпен күн сайын жұмыс істеу — сіздің жаңа жұмысыңыз.
Бұл өз блогыңызда аудиторияны нөлден бастап арттырудың тек 7 идеясы ғана. Ең бастысы — эксперименттерден қорықпау, жаңа нәрселерді байқап көру және бәрі өздігінен бола кетеді деп ойламау. Өздігінен болмайды — жазылушыларды тек еңбек арқылы жинауға болады.
Бұл — танымал блогер болу және виртуалды кеңістіктен нақты ақша табу туралы қысқаша теория. Енді егжей-тегжейлі және толығырақ ақпарат.
Brand Analytics зерттеуі бойынша 2024 жылдың басында Қазақстанда алдыңғы қатарлы алты әлеуметтік желі мыналар болды:
Осы желілердің кез келгенінде блог немесе канал жүргізуге болады. Кросс-постинг жасаңыз, аудиторияны бір платформадан екіншісіне ауыстырыңыз, контентті платформалардың ерекшеліктеріне сәйкес қайта өңдеңіз. Мысалы, Телеграмдағы үлкен жазбаны Фейсбукке шағын посттарға бөліп, Ютубқа арналған видеоны Инстаграмға арналған роликтерге айналдырыңыз.
Жақсы контентке блогер әрдайым екінші өмір бере алады — постқа видео түсіріп, немесе керісінше, өз видеосы негізінде посттар сериясын жаза алады. Бұл тәсілдер сізге бірнеше платформаны бірден тиімді басқаруға көмектеседі.
Сондай-ақ, сіз өзіңіздің жеке сайтыңызды жасай аласыз. Мысалы, тегін немесе шартты түрде ақылы конструкторлардың бірінде жасап, оны SEO мәтіндерімен толтырып, іздеуде жылжытыңыз. Мұндай сайтта да блог жүргізе аласыз, бұл жерде үлкен артықшылығы — сіз ешкімге тәуелді болмайсыз. Түсініксіз алгоритмдерге бейімделудің қажеті жоқ, ұсыныстарға кіремін деп армандаудың қажеті жоқ… Сіздің сайтыңыз — сіздің ережелеріңіз. Дегенмен, алға жылжу мен аудиторияны іздеуге өте үлкен, ӨТЕ ҮЛКЕН көңіл бөлу керек. Бірақ көзінде оты, айқын мақсаты бар адам үшін мүмкін емес ештеңе жоқ. Блогер болғыңыз келе ме? — Болыңыз!
2024 жылы монетизацияны қосу үшін YouTube арнасы мына талаптарға сай болуы керек: 1 000 жазылушыдан кем емес, және соңғы 12 айда 4 000 қарау сағаты немесе соңғы 90 күнде 10 миллион шортс қаралымы.
Сонда сіз видеоларды жариялаудан ақша таба аласыз және видеоғс енгізілген жарнамалардан табыс аласыз. Ол үшін YouTube серіктестік бағдарламасына тіркеліп, арнаңызды Google AdSense-ке қосыңыз.
Осы көрсеткіштерге жеткеннен кейін, серіктестік бағдарламаға қосылуға өтініш бере аласың. Ал оны мақұлдағаннан кейін жарнама мен демеушілік интеграциялар арқылы ақша табуды бастауға болады.
Ютубта блогер таба алатын қаражат шамамен жарнаманың миллион қаралымы үшін 150-200 долларды құрайды (бейненің өзін емес). Бейненің өзін көру үшін хостинг төлемейді.
Ютубта блогты жүргізу үшін мынандай кеңестерді қолдан:
Үлкен блогерлік жетістік — ол егер платформа алгоритмі сіздің контентіңізді қабылдаса және сіз Ютубтың ұсыныстарына енсеңіз. Ұсынылған бейнелер платформаның ең танымал бөлімі болып табылады, мұндай бейнелерді пайдаланушылар кез келген бейнені қарау кезінде экранның оң жағында көреді.
…Бірақ кейбір болжамдар бар. YouTube мінез-құлық факторларын бағалайды — адам 1-2 күн ішінде қандай арналардың бейнелерін көрді, соңғы бір-екі аптада қандай тақырыптарға қызығушылық танытты. Ұқсас бейнелер тақырыбына (тағы да оңтайландыруға назар аударыңыз), арнадағы жазылушылар санына, бейненің жинаған көрілімдеріне байланысты таңдалады. Әр адам өзіне арнайы ұсынылған бейнелерді көреді. Видеоларыңыздың ұсынылғандарға енгенін көрілімдер санының артуы мен жазылушылардың көбеюі арқылы түсінуге болады.
Монетизациядан басқа, блогта жарнамалық интеграцияларды сатуға, өз бизнесіңізді немесе қызметтеріңізді жүргізуге болады.
TikTok — бүгінгі күні ең қарқынды дамып келе жатқан әлеуметтік желілердің бірі. Ол ұзақтығы 180 секундқа дейін қысқа қызықты бейнелерге маманданған. Контент әртүрлі болуы мүмкін — билер мен пранктардан бастап влогтар мен оқыту роликтеріне дейін. Платформаның негізгі аудиториясы — 24 жасқа дейінгі белсенді және жігерлі жастар, дегенмен соңғы уақытта ересек аудиторияның пайда болуы байқалуда. Платформаның жалпы аудиториясы бүкіл әлем бойынша 1 миллиардтан астам адамды құрайды.
Мысалы, Қазақстандағы ең танымал тиктокер Алина Ким қазірдің өзінде …
Бұл платформадан ақша табудың мүмкіндіктері мынандай:
Жалпы, TikTok-тағы табыстың құпиясы жастарға, динамикалы, сергек және энергиялы адамдарға шын мәнінде қызықты, тартымды және қатысушы контент жасау қабілетінде жатыр. Ал үшін:
TikTok-ты жастар нақты көреді, олар вирусқа айналған TikTok-видеолар арқылы 20-30-40 жыл бұрын танымал болған әндер туралы біледі. Осылайша, ұрпақтар арасында байланыс орнатушы ретінде де қызмет етуге болады.
Инстаграм фотосуреттер мен қысқа видеолармен алмасуға маманданған, бұл алаң пайдаланушыларға өмірлеріндегі қызықты сәттермен достарымен және жазылушыларымен бөлісуге мүмкіндік береді. Инстаграм 2010 жылы іске қосылып, әсіресе жастар аудиториясы арасында жылдам танымалдыққа ие болды. Бүгінде платформаның ай сайынғы белсенді аудиториясы әлем бойынша 2 миллиардтан астам адамды құрайды. Бұл Инстаграмды YouTube және TikTok-пен қатар ең ірі әлеуметтік желілердің біріне айналдырады.
Ал бізде жағдай қалай? — Мысалы, инстаблогер Джейран Касымовада, 4 баланың жас әрі әдемі анасы, бүгін 7 миллион жазылушы бар.
Контент форматтары туралы айтатын болсақ, Instagram пайдаланушыларға жариялаудың көптеген мүмкіндіктерін ұсынады:
Егер сіз Instagram аккаунтыңызды жүргізуге ақша салуға дайын болсаңыз, бірнеше тиімді ақылы құралдар бар:
Контентті монетизациялау тұрғысынан алаңда нақты механизм жоқ. Инстаграм блогерлерге олардың контентін адамдардың көруі үшін ақша төлемейді. Дегенмен, блогер болып, алаңда табыс табу мүмкіндігі бар, ал табыс деңгейі жазылушылардың саны мен олардың белсенділігіне тікелей байланысты. Міне, негізгі нұсқалар:
Брендтердің жарнамасы мен спонсорлық интеграциялары. Брендтер тікелей үлкен аудиториясы бар блогерлерге келеді және жарнамалық келісімшарттар ұсынады. Айтпақшы, шағын аудиториясы бар блогерлердің де табыс табу мүмкіндігі бар, егер арнадағы атмосфера достық болса және аудитория белсенді болса. Белсенділікті мына формула бойынша есептеуге болады: ЖЖС + ЖКЛМПЖС : ЖС х 100 %
Егер нәтиже 3 %-дан жоғары болса, бұл жарнама орналастыру және табыс табу үшін әлеует болып табылады.
Өз тауарлары мен қызметтерін сату. Бұл инфобизнес үшін де, хенд-мейд сататындар үшін де қолайлы. Инстаграмның сторис бөлімінде сөмкелер, көйлектер, әшекейлер, косметика, балалар тауарлары, марафондарда — өз инфопродуктілері мен оқу курстарын сатуға болады. Нұсқалар көп, тек қана тілек болса болғаны.
Серіктестік бағдарламалар. Инстаблогерге серіктестіктерді жарнамалауға және соның арқасында ақша табуға ешкім тыйым салмайды, тіпті алаңнан тікелей болмаса да.
Аккаунтты сату немесе оны басқаруға беру. Бұл жағдайда бір реттік табыс туралы сөз болып отыр. Мұндай нұсқаны қарастыруды ұсынамыз, аккаунтты жүргізіп, жарнама арқылы табыс табу әлдеқайда сенімдірек.
Заманауи әлеуметтік медиа, мысалы, YouTube, TikTok және Инстаграм, табысты блогер болғысы келетіндер үшін шексіз мүмкіндіктер ашады деп сенімді түрде айтуға болады. Қызықты және сапалы контентке, білімге, көңіл көтеруге зәру миллиардтаған белсенді пайдаланушылар — бұл өз таланттары мен тәжірибелерін немесе тіпті өздерінің кішкентай өмірлік оқиғаларын монетизациялау үшін үлкен әлеует.
Әрине, блогердің даңқ пен қаржылық әл-ауқатқа жету жолы гүлдермен көмкерілмеген. Мұнда керемет табандылық, шығармашылық және шексіз эксперимент жасауға дайындық қажет. Бірақ егер сен бұқаны мүйізінен алуға дайын болсаң және видеоблогинг, TikTok-тың қызықтары немесе Инстаграм-марафонына ынтамен кірісуге ниетті болсаң — алдыңда таңғажайып перспективалар ашылады.
Кәсіпкерлік, харизматикалық және дамыған тұлғалар шын мәнінде астрономиялық табысқа үміттене алады. Топтық блогерлер жүздеген мың, тіпті миллиондаған доллар табады! Бұл олардың әлеуметтік желілердегі миллиондаған жазылушылармен ортақ тіл таба білуінің арқасында. Сондықтан егер сенде таланттың ұшқыны, харизма мен даңққа деген құштарлық сезілсе — алға! YouTube, TikTok және Инстаграм кеңістіктерін бағындыр, шын мәнінде тартымды контент жаса және еңбегіңнің нәтижесінде өсіп келе жатқан аудитория мен үлкен табыстарды жина.
Сонымен қатар, Қазақстандағы блогерлердің контентін монетизациялауда көшбасшы болуға үміткер 1st OPUS қосымшасын қарастыруды ұсынамын.
Қазақстандағы алғашқы жастар банктік картасын ашу арқылы монетизация мүмкіндігінен басқа, мұнда іс-шаралардың афишасын таба аласың және достарыңмен көңілді уақыт өткізу үшін орын таңдай аласың. Сәттілік және шығармашылық табыстар!